W oddziałach przedszkolnych 0a i 0c zrealizowano innowację pedagogiczną „Bajki z koszyczka – rozczytajmy maluchy”, której głównym celem było rozbudzenie wśród najmłodszych miłości do książek, rozwijanie kompetencji językowych i słuchowych, a także budowanie więzi międzypokoleniowych poprzez wspólne czytanie.
Każdego dnia dzieci z radością sięgały po literaturę zgromadzoną w specjalnie przygotowanym kąciku książki, gdzie czekały na nie „bajki z koszyczka”. Codzienne głośne czytanie było wyjątkowym doświadczeniem – bajki czytali nauczyciele, rodzice, a nawet pani dyrektor, co dodawało całemu przedsięwzięciu uroczystego charakteru. Słuchanie opowieści było punktem wyjścia do dalszych działań: dzieci tworzyły ilustracje, budowały postacie z bajek, a także odgrywały scenki z ulubionych historii.
Szczególnym wydarzeniem był konkurs plastyczny inspirowany przeczytanymi bajkami – powstały niezwykle barwne i kreatywne prace, które można było podziwiać na wystawie w holu szkoły. Dzieci odwiedzały również bibliotekę, gdzie poznały zasady wypożyczania książek i miały okazję samodzielnie wybrać swoje pierwsze lektury.
Zwieńczeniem całej innowacji był przygotowany wspólnie z rodzicami spektakl pt. „Tuwimowo”, oparty na twórczości Juliana Tuwima. Mali aktorzy wcielili się w bohaterów znanych wierszy takich jak „Lokomotywa”, „Okulary” czy „Słoń Trąbalski”, zachwycając widownię swoją interpretacją i zaangażowaniem.
Realizacja innowacji „Bajki z koszyczka” pokazała, że książka może być mostem łączącym pokolenia, źródłem inspiracji, a przede wszystkim doskonałą okazją do wspólnego spędzania czasu. Jesteśmy dumni z naszych przedszkolaków i ich rodzin – dziękujemy wszystkim, którzy włączyli się w to piękne przedsięwzięcie!
W roku szkolnym 2024/2025 w świetlicy szkolnej realizowana była innowacja pedagogiczna pt. „Kolorowa Muzyka, czyli zabawy z bum bum rurkami”. Celem zajęć było rozwijanie zainteresowań muzycznych uczniów poprzez twórcze wykorzystanie kolorowych rur perkusyjnych – tzw. Bum Bum Rurek. Zajęcia obejmowały różnorodne formy aktywności: wspólne granie rytmów, odtwarzanie prostych melodii, gry i zabawy ruchowe z akompaniamentem muzycznym oraz elementy improwizacji. Dzieci uczyły się współdziałania w grupie, koncentracji uwagi oraz wyrażania emocji przez dźwięk i ruch. Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w proponowanych ćwiczeniach i z zaangażowaniem podejmowali muzyczne wyzwania. Kolorowe rurki, dzięki swojej prostocie i atrakcyjnej formie, stały się doskonałym narzędziem rozwijającym kreatywność oraz pozytywnie wpływającym na atmosferę w świetlicy.
Projekt edukacyjny „Kreatywna Matematyka” – podsumowanie pełne inspiracji!
W tym roku grupa przedszkolna 0a gosciła królestwie matematyki, gdzie cyfry ożyły, a nauka stała się świetną zabawą!
Wykonaliśmy wszystkie zadania projektowe:
Twórcza matematyka – dzieci tworzyły niezwykłe obrazy z liczb, pokazując, że nawet jedna liczba może stać się... kotkiem, rybką czy miastem!
Matematyka w sztuce – odkrywaliśmy, jak cyfry i figury geometryczne tworzą piękno wokół nas. Powstały wyjątkowe prace inspirowane symetrią, mozaiką i perspektywą.
Matematyka od kuchni – odmierzaliśmy, liczyliśmy i gotowaliśmy! Przepis na pyszne ciasteczka to również świetna okazja do nauki jednostek miary.
Matematyka na wesoło – czyli planszówki i gry logiczne, w których trzeba było wykazać się sprytem i matematycznym myśleniem!
Sensoryczna Matematyka: Poszukiwacze zaginionych skarbów – ekscytująca poszukiwanie cyfr ukrytych w kolorowym sypkim materiale. Zmysły dotyku i wzorku były w swoim żywiole.
Matematyka na sportowo – rzuty, skoki, pomiary czasu i odległości – wszystko w duchu rywalizacji i świetnej zabawy!
Matematyka jest wszędzie: Symetryczny motyl – uczniowie poznawali pojęcie symetrii, tworząc kolorowe, lustrzane motyle.
Matematyczny powrót do przeszłości: Gra w klasy – przypomnieliśmy sobie klasyczną zabawę z dzieciństwa i połączyliśmy ją z nauką liczenia i koordynacji.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W roku szkolnym 2024/2025 dzieci z oddziału przedszkolnego 0b uczestniczyły w realizacji innowacji pedagogicznej pt. „Nazywam, rozpoznaję i akceptuję emocje”, której głównym celem było rozwijanie u dzieci kompetencji emocjonalno-społecznych poprzez świadome rozpoznawanie, nazywanie i wyrażanie emocji.
Realizacja innowacji znacząco wpłynęła na rozwój kompetencji emocjonalnych dzieci. Nabyte umiejętności będą służyć im nie tylko w dalszej edukacji, ale także w codziennych relacjach z rówieśnikami i dorosłymi. Warto kontynuować działania w zakresie edukacji emocjonalnej w kolejnych etapach edukacji.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Grupy przedszkolne 0c i 0a w roku szkolnym 2024/2025 będą realizowały innowację pedagogiczną, promującą czytelnictwo.
„Bajki z koszyka" – rozczytajmy maluchy” ma na celu:
- Modelowanie pasji czytelniczych
- Wsparcie i budzenie całościowego i uporządkowanego rozwoju
- Pobudzenie procesu edukacji językowej
- Odzwierciedlenie poprawnego kontaktu z książką przy pomocy wzorca osób dorosłych.
-
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Grup przedszkolne 0a w roku szkolnym 2024/2025 będzie realizowała innowację pedagogiczną KREATYWNA MATEMATYKA
Innowacja pedagogiczna „Kreatywna matematyka” wspiera rozwijanie kluczowych kompetencji matematycznych wśród uczniów poprzez nowatorskie i aktywizujące podejście do nauki matematyki. Pomaga w zdobywaniu umiejętności matematycznych przy wykorzystaniu różnorodnych i dostosowanych do potrzeb uczniów metod, form i środków pracy. Zachęca tym samym do aktywnego zaangażowania uczniów w proces nauki.
Innowacja promuje pomysłowe podejście do edukacji matematycznej poprzez wielozmysłowe poznawanie świata liczb, figur geometrycznych, działań oraz zagadnień matematycznych.
Innowacja łączy edukację matematyczną z sensoryką, doświadczaniem świata i kreatywną zabawą, co sprawia, że nauka staje się przyjemnością.