Projekt edukacyjny „Kreatywna Matematyka” – podsumowanie pełne inspiracji!
W tym roku grupa przedszkolna 0a gosciła królestwie matematyki, gdzie cyfry ożyły, a nauka stała się świetną zabawą!
Wykonaliśmy wszystkie zadania projektowe:
Twórcza matematyka – dzieci tworzyły niezwykłe obrazy z liczb, pokazując, że nawet jedna liczba może stać się... kotkiem, rybką czy miastem!
Matematyka w sztuce – odkrywaliśmy, jak cyfry i figury geometryczne tworzą piękno wokół nas. Powstały wyjątkowe prace inspirowane symetrią, mozaiką i perspektywą.
Matematyka od kuchni – odmierzaliśmy, liczyliśmy i gotowaliśmy! Przepis na pyszne ciasteczka to również świetna okazja do nauki jednostek miary.
Matematyka na wesoło – czyli planszówki i gry logiczne, w których trzeba było wykazać się sprytem i matematycznym myśleniem!
Sensoryczna Matematyka: Poszukiwacze zaginionych skarbów – ekscytująca poszukiwanie cyfr ukrytych w kolorowym sypkim materiale. Zmysły dotyku i wzorku były w swoim żywiole.
Matematyka na sportowo – rzuty, skoki, pomiary czasu i odległości – wszystko w duchu rywalizacji i świetnej zabawy!
Matematyka jest wszędzie: Symetryczny motyl – uczniowie poznawali pojęcie symetrii, tworząc kolorowe, lustrzane motyle.
Matematyczny powrót do przeszłości: Gra w klasy – przypomnieliśmy sobie klasyczną zabawę z dzieciństwa i połączyliśmy ją z nauką liczenia i koordynacji.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W roku szkolnym 2024/2025 dzieci z oddziału przedszkolnego 0b uczestniczyły w realizacji innowacji pedagogicznej pt. „Nazywam, rozpoznaję i akceptuję emocje”, której głównym celem było rozwijanie u dzieci kompetencji emocjonalno-społecznych poprzez świadome rozpoznawanie, nazywanie i wyrażanie emocji.
Realizacja innowacji znacząco wpłynęła na rozwój kompetencji emocjonalnych dzieci. Nabyte umiejętności będą służyć im nie tylko w dalszej edukacji, ale także w codziennych relacjach z rówieśnikami i dorosłymi. Warto kontynuować działania w zakresie edukacji emocjonalnej w kolejnych etapach edukacji.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Grupy przedszkolne 0c i 0a w roku szkolnym 2024/2025 będą realizowały innowację pedagogiczną, promującą czytelnictwo.
„Bajki z koszyka" – rozczytajmy maluchy” ma na celu:
- Modelowanie pasji czytelniczych
- Wsparcie i budzenie całościowego i uporządkowanego rozwoju
- Pobudzenie procesu edukacji językowej
- Odzwierciedlenie poprawnego kontaktu z książką przy pomocy wzorca osób dorosłych.
-
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Grup przedszkolne 0a w roku szkolnym 2024/2025 będzie realizowała innowację pedagogiczną KREATYWNA MATEMATYKA
Innowacja pedagogiczna „Kreatywna matematyka” wspiera rozwijanie kluczowych kompetencji matematycznych wśród uczniów poprzez nowatorskie i aktywizujące podejście do nauki matematyki. Pomaga w zdobywaniu umiejętności matematycznych przy wykorzystaniu różnorodnych i dostosowanych do potrzeb uczniów metod, form i środków pracy. Zachęca tym samym do aktywnego zaangażowania uczniów w proces nauki.
Innowacja promuje pomysłowe podejście do edukacji matematycznej poprzez wielozmysłowe poznawanie świata liczb, figur geometrycznych, działań oraz zagadnień matematycznych.
Innowacja łączy edukację matematyczną z sensoryką, doświadczaniem świata i kreatywną zabawą, co sprawia, że nauka staje się przyjemnością.